Volume: 1 Issue: 1, 5/22/22

Year: 2022

• Türkçe ve İngilizce dillerinde yayınlanan The Journal of Open Learning and Distance Education (JOLDE), hakemli bir dergidir.
• Derginin temel amacı, dünyadaki ve Türkiye’deki Açık ve Uzaktan Eğitim uygulamalarına ilişkin özgün olarak hazırlanmış derleme veya araştırma makaleleri, makale formatındaki kitap tanıtımları ve alana katkısı olduğu düşünülen çeviri metinlerle tam metni basılmamış konferans bildirileri için bilimsel bir ortam oluşturmaktır.

• Dünyadaki ve Türkiye’deki Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamalarına yönelik araştırmalar derginin kapsamında yer almaktadır. Derginin kapsamı Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları bağlamında şöyle listelenmektedir;
o İletişim ve etkileşim
o Mobil öğrenme
o Ölçme ve değerlendirme
o Öğrenme analitikleri
o Öğrenme süreçleri
o Öğretim aktiviteleri
o Teknoloji uygulamaları 
o Yaşam boyu öğrenme
o Yapay zeka
o Yönetim

Makaleler en fazla 7000 sözcük (özet, anahtar kelime, kaynakça, tablo, şekil, grafik, dipnot dahil) olmalıdır. 

Makaleler mutlaka APA 7 yazım kurallarına uygun olarak hazırlanmalıdır. Makale yazım şablonunu indirmek için tıklayınız. 

ETİK KURALLAR
The Journal of Open Learning and Distance Education "açık ve uzaktan eğitim" alanındaki nitelikli bilimsel makaleleri yayımlamak amacıyla aşağıda belirtilen etik ilkeler ve kurallara bağlı olarak yayınlanan hakemli bir dergidir. Bu bağlamda çalışmaların dergimizde yayımlanmasında dikkate alınacak ana ölçüt COPE (Committe on Publication Ethics) tarafından oluşturulan Uluslar Arası Standartlardır. Dergimize gönderilen makaleler çift taraflı kör hakemlik süreciyle değerlendirilmekte ve ücretsiz erişimle elektronik olarak yayımlanmaktadır. Aşağıda yazarların, dergi editörünün, hakemlerin ve yayıncının etik sorumlulukları, rolleri ve görevleri yer almaktadır. Ayrıca The Journal of Open Learning and Distance Education isimli dergimizde intihal ve etik dışı davranışlar olarak kabul edilen durumlara ilişkin bilgi verilmiştir.
________________________________________
Yazarlar İçin Etik Sorumluluklar
1. The Journal of Open Learning and Distance Education’a gönderilen makalelerin açık ve uzaktan eğitim alanındaki özgün çalışmalar olması gerekmektedir.
2. Dergimize gönderilen makaleler başka bir yerde yayınlanmamış ya da yayınlanmak amacıyla gönderilmemiş olmalıdır. Bununla birlikte Telif Hakkı Devir Formu doldurularak gönderilmelidir.
3. Makaleler sisteme yüklenirken yazar isimleri, adresleri ve yazarları tanıtıcı tüm bilgiler silinerek yüklenmelidir.
4. Makaleye katkı sağlamayan kişilerin adı, yazar olarak yazılmamalı, yayımlanmak üzere başvurusu yapılan bir makalenin yazar sırasını değiştirme, yazar çıkartma, yazar ekleme önerilmemelidir.
5. Yazarlar çalışmalarında bir hata tespit ettiklerinde editörü ve editörler kurulunu bilgilendirmeli, düzeltme ya da geri çekme süreci için işbirliği kurmalıdırlar.
6. Dergimize gönderilen tüm makalelerin yöntem bölümünde Araştırma ve Yayın Etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilmelidir. Etik izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makalenin son sayfasında yer verilmelidir.
Bu maddeleri sağlamayan çalışmalar yazarlarına iade edilecektir.
________________________________________
Hakemler İçin Etik Sorumluluklar
The Journal of Open Learning and Distance Education, çift taraflı kör hakemlik sistemini kullanmaktadır. Dergimizde hakemler yazarları göremez ve yazarlar ile doğrudan iletişime geçemezler. Değerlendirme ve yorumlar dergi yönetim sistemi (alan editörü) aracılığıyla iletilir. Dergimizin hakemlerinin etik sorumlulukları ve rolleri aşağıda belirtildiği gibidir:
1. Hakemlerin yalnızca uzmanlık alanlarına ilişkin makalelere hakemlik yapmaları gerekmektedir.
2. Hakemler makaleleri yansız ve nesnel olarak değerlendirmelidirler.
3. Hakemler Değerlendirmeyi yapıcı ve nazik bir dille yapmalıdır. Düşmanlık, iftira ve hakaret içeren aşağılayıcı kişisel yorumlar yapmamalıdır.
4. Hakemlerin değerlendirdikleri makalelere ilişkin Hakem Değerlendirme Formu’nu doldurmaları gerekmekte, çift taraflı kör hakemlik sürecine zarar vermemek için düzeltme önerileri dosyasında isimlerini belirtmemeleri beklenmektedir. Hakemlerin değerlendirdikleri makalenin yayımlanabilir olup olmadığına ilişkin kararları ile kararlarına ilişkin gerekçelerini de Hakem Değerlendirme Formunda belirtmeleri gerekmektedir.
5. Hakemlerin kendilerine verilen süre içerisinde değerlendirmelerini tamamlamaları gerekmekte ve burada belirtilen etik sorumluluklara uymaları beklenmektedir.
________________________________________
________________________________________
İntihal ve Etik Dışı Davranışlar
The Journal of Open Learning and Distance Education sitesindeki isimler ve elektronik posta adresleri bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Diğer amaçlar veya başka bir bölüm için kullanılmayacaktır. The Journal of Open Learning and Distance Education’a gönderilen makaleler Turnitin programında taranmaktadır. %20'nin altındaki benzerlik oranına sahip çalışmalar değerlendirmeye alınmakta, benzerlik oranı yüksek çıkan çalışmalar ise yazarlarına iade edilmektedir.
DERGİ POLİTİKASI
The Journal of Open Learning and Distance Education, açık erişim (open access) sağlama politikasını benimsemiştir. Açık erişim bilginin yayılmasını hızlandırarak insanlık için yararlı sonuçlar doğurmaktadır. Bu bağlamda dergi, yazarlardan devraldığı ve yayımladığı içerikle ilgili bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi ve içeriğin korunması koşuluyla paylaşımına izin vermektedir. Dergiye gönderilen çalışmaların değerlendirilmesi veya basımı için yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir.

Dergimize gönderilen makaleler ücretsiz yayımlanmaktadır.

JOLDE Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.